be bricks logo

Be Bricks

Groningen
  • Social media marketing
  • Social advertising
dorst&lesser logo

DorstenLesser

Amsterdam
  • Social media marketing
  • Content creation
  • Influencer marketing
  • Content marketing
  • Social advertising
  • Instagram advertising
Social inc logo

Social INC

Amstelveen
  • Social media marketing
  • Content creation
  • Branding
  • Social advertising
  • Influencer marketing
  • Storytelling
your social logo

Your Social

Breda
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Instagram advertising
  • Content marketing
  • Video marketing
3sixtyfive logo

3Sixtyfive

Haarlem
  • Influencer marketing
  • Social media marketing
  • Video marketing
  • Content creation
  • Content marketing
daily dialogues logo

Daily Dialogues

Rotterdam
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • Content creation
  • Influencer marketing
  • Media buying
Mixx'd media logo

Mixx’d Media

Groningen, Utrecht
  • Content creation
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • SEA
  • Webdevelopment
  • Design
house of rebels logo

House of Rebels

Amsterdam
  • Public Relations
  • Communicatie
  • Social media marketing
  • Design
  • Events
  • Influencer marketing
Shift online marketing bureau logo

SHIFT

Den Haag
  • SEO
  • SEA
  • Social media marketing
  • Influencer marketing
  • Display advertising
  • Conversie optimalisatie
we are blossom logo

We Are Blossom

Eindhoven
  • Content creation
  • Content creation
  • Social media marketing
yune content marketing logo

Yune

Amsterdam
  • Content marketing
  • Content creation
  • Social media marketing
  • Video marketing
  • Animatie video
  • Videoproductie
brand hero reclamebureau logo

Brand Hero

Eindhoven
  • Branding
  • Webdesign
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Webdevelopment
  • SEO
emakina logo

Emakina

Amsterdam
  • Social advertising
  • Branding
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • CRM marketing
  • Marketing automation
everybody likes penguins logo

Everybody Likes Penguins

Utrecht, Amsterdam
  • Branding
  • Communicatie
  • Reclamespots
  • Social media marketing
  • Video marketing
  • Design
fresh bridge logo

Fresh Bridges

Den Haag
  • Branding
  • Content creation
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Social advertising

Voordelen van werken met social media bureaus

Het uitbesteden van social media marketing, heeft als voordeel is dat je het je veel tijd gaat schelen. Het bijhouden van social media kanalen kost namelijk erg veel tijd, en vaak heb je met je bedrijf andere klussen en taken op je drukke agenda staan. Het is dus handig om dit uit te besteden aan een bureau dat hierin is gespecialiseerd omdat je via social media marketing veel van je producten kunt verkopen. Het is te eenvoudig om te denken dat je met een paar leuke foto´s of plaatjes of quotes de verkoop van je product of dienst kunt stimuleren. 

De strategie achter social media marketing 

Achter deze social media marketing zit een hele strategie zodat je ook je naamsbekendheid kunt vergroten. Je potentiële klanten zullen je beter en eerder vinden in een web van ontelbare social media marketing kanalen, en accounts. Als je besluit om je social media marketing uit te besteden aan een bureau of aan een freelancer kun je afspreken wat je aan content wilt terugzien. Zij kunnen dit voor jou of jouw bedrijf helemaal op maat maken. Deze marketeers weten precies hoe ze de content op maat op social media moeten posten. Ook plannen zij content in op tijden en dagen dat het de meeste volgers op zal bereiken. Zo kun je via social media uitgroeien tot een bedrijf met veel volgers die hopelijk snel en makkelijk via een link op je website terecht zullen komen. Hoe vaker je zichtbaar bent met een goede duidelijke content hoe meer je je klanten aan je zult binden. 

Een aantal tips & trics voor je social media marketing 

Het is belangrijk om je aan een paar regels te houden. Want je wilt voorkomen dat jouw unieke bedrijf alleen maar bezig is om zoveel mogelijk te verkopen. Want dan haakt je publiek snel af. Je loopt het risico te opdringerig over te komen. Het kan dan lijken of het je alleen maar te doen is om geld verdienen. Alsof je een voet zet tussen de ouderwetse deur zeg maar. Houdt het vooral luchtig is het devies, en richt je niet alleen maar op sales. Kom ook niet met te lange teksten want ook dan verslapt al snel de aandacht op het social media kanaal. Er zijn nog vele trucs om mensen te verbinden aan elkaar door bijvoorbeeld tags te gebruiken. Als je naar beneden scrolt op social media neem nu bijvoorbeeld Instagram dan valt je oog al snel op leuke foto’s of video’s met een korte tekst of uitleg erbij. Via de tags kun je heel eenvoudig naar de website gaan aan wie jouw bedrijf zich wil verbinden zo sla je twee vliegen in een klap. Ga zelf maar na; posts met te lange teksten waarin de tekst stopt, daar verschijnt dan automatisch verder lezen maar haakt je doelgroep vaak al snel af. Dat is eeuwig zonde. Het lijkt heel op de eerste blik erg eenvoudig maar er zit toch echt een social media marketing strategie achter.