Beste bureaus voor SEA uitbesteden

Filter

Grow Up Digital

Amsterdam
  • SEA
  • Leadgeneration
  • Google ads
  • Google Shopping
  • B2B marketing
  • SEO
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • SEO teksten
  • Conversie optimalisatie
  • Linkbuilding
Logo sam online

Sam Online Marketing

Leiden
  • SEO
  • SEA
  • Linkbuilding
  • Website maken
  • Google ads
  • Webshop maken
  • Online marketing strategie
  • Data analytics
  • SEA
  • SEO
  • B2B marketing
  • Social media marketing

Tasmanic

Eindhoven
  • Google ads
  • SEO
  • SEA
  • Content marketing
  • Social advertising
  • LinkedIn marketing
traffic builders logo

Traffic Builders

Almere
  • SEA
  • SEO
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Conversie optimalisatie
  • Linkbuilding
adresults logo

AdResults

Groningen
  • SEA
  • Google ads
  • Google Shopping
  • Social media marketing
  • SEO
  • Marketplace specialist
erocket breda logo

eRocket

Breda
  • SEA
  • SEO
  • Social media marketing
fingerspitz logo

Fingerspritz

Eindhoven, Breda
  • SEA
  • SEO
  • Social advertising
  • Display advertising
  • Marketplace specialist
  • LinkedIn marketing
iprospect logo

iProspect

Amsterdam
  • SEA
  • SEO
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Marketing automation
  • Social advertising
  • Instagram advertising
  • Facebook advertising

KGOM

Deventer
  • SEA
  • SEO
  • SEO teksten
  • Social advertising
  • Linkbuilding
  • Google ads
leadrs logo

Leadrs

Breda
  • SEA
  • SEO
  • Social media marketing
  • Email Marketing
  • Conversie optimalisatie
  • Leadgeneration
sageon logo

Sageon

Utrecht
  • SEA
  • SEO
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Leadgeneration
searchresult logo

SearchResult

's-Hertogenbosch
  • SEA
  • SEO
  • Display advertising
  • Linkbuilding
  • Display advertising
  • Data analytics
  • CRM marketing
Tomahawk logo

Tomahawk

Nijmegen
  • SEA
  • SEO
  • Google ads
  • Display advertising
  • Linkbuilding
  • Social advertising

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising en is één van de methodes die je kunt inzetten om beter gevonden te worden via Google. Hierbij zet je via Google Ads een campagne je, waarbij je kunt betalen voor advertenties. Deze advertenties verschijnen boven in beeld op de zoekresultaten pagina als er gezocht wordt op een zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf. Als je bijvoorbeeld een reisbureau hebt, zou je bovenaan kunnen verschijnen in de zoekresultaten als iemand zoekt op de term ‘vakantie’.

Echter vergt het adverteren op Google een slimme aanpak. Google kijkt namelijk niet alleen naar de hoogste bieder, maar ook naar de kwaliteit van de content die terug te vinden is op je site. Het doel is daarom ook om te adverteren via Google tegen een zo laag mogelijke prijs per klik. Dit is een uitdagende klus om voor elkaar te krijgen, zeker wanneer je geen ervaring hebt op dit front. Hieronder kun je meer lezen over dit fenomeen, waarom het vaak samen met SEO wordt uitgevoerd en hoe een marketing bureau je kan helpen hiermee.

Waarom SEA en SEO vaak hand in hand samen gaan

Deze twee termen worden nogal eens door de war gehaald. Toch zijn de verschillen groot. Bij Search Engine Advertising koop je namelijk gericht advertenties die boven de zoekresultaten van Google verschijnen. Bij SEO, wat staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie), verschijn je hoger in de zoekresultaten op een organische manier. Voor deze resultaten hoef je ook niet te betalen.

Hoe je het ook wendt of keert, er is een portie van je doelgroep die advertenties wantrouwt. Zij zullen hier niet vaak op klikken. Als deze potentiële klanten je echter hoog terug zien in de ‘normale’ resultaten van Google, zal dit leiden tot meer kliks. Door deze twee te combineren, zul je dus het beste resultaat verkrijgen. Beiden zijn dan ook werkzaamheden die door diverse marketing bureaus worden uitgevoerd. En ook jouw bedrijf kan hiervan profijt hebben.

SEA laten uitvoeren door een gespecialiseerd marketing bureau

Aan de hand van een gespecialiseerd marketing bureau kun je de beste resultaten verkrijgen. Voordat advertenties te zien zijn, vindt er namelijk een soort veiling plaatst. Degene die het meest biedt per klikt, heeft een grotere kans om bovenaan te verschijnen. Echter is de hoogte van het bod niet de enige factor die bepaalt of je hoog eindigt of niet. Google kijkt namelijk ook naar kwaliteit. Ze hebben immers een naam hoog te houden. Door goede content te leveren vergroot je jouw kans om hoog in de ranking te eindigen.

Een goed marketing bureau krijgt het voor elkaar dat je zo hoog mogelijk eindigt voor een lagere prijs per klik. Bovendien kun je zelf aangeven wanneer er betaald wordt, veelal bij een bepaald resultaat. Hierbij kan het gaan om een klik, maar ook om een bepaald conversie ratio. Bovendien zie je snel of SEA je resultaat oplevert. Echter is de kans op resultaten groot, aangezien de mensen die Google gebruiken gericht op zoek zijn naar iets. En daar kun jij deze mensen bij helpen.