Over Smaac

We Build Brands for A Purpose Driven World

Is er een kloof tussen waar je bedrijf voor staat en wat je merk communiceert? Ben je Mercedes, maar communiceert je merk als Opel?

Het zijn interessante tijden die veel vragen van merken als het gaat om relevant blijven en impact maken.

De juiste connectie vinden met je publiek begint met een solide basis.

Smaac is een strategie- en brandingbureau dat startups en bedrijven helpt om te floreren door goed gepositioneerde merken te ontwerpen en te ontwikkelen die veranderende tijden doorstaan.

“We build brands for a purpose driven world.”

Start je verandering vandaag nog en bel ons.

Klanten waarvoor we gewerkt hebben

Coca Cola, Bolletje, Bacardi, Chaudfontaine, Chiquita, DHL, Eye Wish Groenenveld, Jamie Oliver, Old Amsterdam, Melkunie, Fedex, De Ruijter, Tia Maria, Karvan Cevitam, BCC, L’oreal, Honig, Zwitsal, La Vache Qui Rit, Chivas Regal, Heinz, Van Dobben, Fanta, Danone, Duracell, Elvedes, FedEx, Gemeente ‘s-Hertogenbosch, Martini, Startpeople, Brinky, Staatsloterij, Mona, Fruittella, Farm Frites, Jameson, Becel, Malibu, Riedl, Spa, NS, Specsavers, Brinta, Mentos, T-mobile, Technische Universiteit Eindhoven, Kwekkeboom, Friesland Campina, Fox Sports, Kellogg’s, Pringles, Maaslander, Hennessy, KPMG, Altran, itelligence, Venz, Postnl, Zespri, Tony’s Chocolonely, Daelmans, Shell, SNS, Stella Era, Bavaria, Bonduelle, Coty, Maxxium, Rituals & Red Bull

Plantlab

Case

Samen groeien naar de toekomst

UITDAGING

Vertical farming is een bloeiende markt en Plantlab loopt voorop. Opgericht in 2010, is het de opstartfase al lang voorbij. Zonder pesticiden en met 95% minder water oogst Plantlab het beste wat de natuur te bieden heeft. Het blijkt echter een uitdaging te zijn om te definiëren wat precies “het beste” is.

Omdat het onpraktisch was om alle 48 unique selling points (USP’s) tegelijkertijd uit te lichten, moesten er keuzes worden gemaakt. De uitdaging was om alle positieve punten in één verhaal te destilleren – een duidelijke, herkenbare en consistent overgebrachte boodschap om de groei van Plantlab te stimuleren.

AANPAK

Alles gedijt in goede grond. Daarom was het formuleren van de purpose statement van Plantlab van het allergrootste belang. Via een Merkstrategie en Marketingstrategie traject zijn we tot een helder merkmanifest en een doordacht marketingplan gekomen. Van daaruit hebben we de volledige revisie van de purpose branding aangepakt en een nieuwe website ontworpen.

WAT ONDERSCHEIDT HET

Workshops zijn een toverformule. Ze bevorderen buy-in en maken het mogelijk om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Dit leidde natuurlijk tot de creatie van de nieuwe tagline: “Growing the future together.”

We hebben een revolutie teweeggebracht in alles voor Plantlab: een marketingstrategie met een nieuw doel, een complete make-over van het merk, een nieuwe website en een eerste crossmediale campagne. Met een uniek doel en positioneringsstrategie heeft Plantlab alles in huis om te blijven groeien.

Goedegebuur

Case

Het betere rundvlees

UITDAGING

Goedegebuur is een authentiek Rotterdams familiebedrijf dat tot bloei is gekomen in de slagerijbranche. Met honderd jaar ervaring op zak weten ze alles van vlees maar helaas weinig van marketing en communicatie. Geen probleem, iedereen heeft zijn expertise. Waar ze naar op zoek waren, was het vermogen om een complexe boodschap effectief over te brengen.

De vleesindustrie maakt een transitie door en Goedegebuur was niet van plan om die verandering af te wachten. Integendeel, hun ambitie was om het goede voorbeeld te geven. Maar hoe profileer je je internationaal als een verantwoorde, duurzame ondernemer? Je kunt niet bepaald verwachten dat mensen je serieus nemen met een met bloed bevlekt schort.

AANPAK

Nadat we samen op zoek waren gegaan naar de purpose statement van Goedegebuur, zijn we twee parallelle wegen ingeslagen: het ontwikkelen van een heldere merkstrategie met bijbehorend merkmanifest en een doordachte purpose marketingstrategie met bijbehorend marketingplan. Vervolgens hebben we een unieke merkidentiteit gecreëerd, de gehele branding vernieuwd en een nieuwe website ontworpen. Beursstands, klantpresentaties, communicatieconcepten en prospectplannen zijn uit hetzelfde concept voortgekomen.

WAT ONDERSCHEIDT HET

Onderweg kwamen we er pas achter dat Goedegebuur al honderd jaar bestaat. Het toeval was te mooi om te laten liggen, dus ons advies was om de Koninklijke onderscheiding aan te vragen. Maar of ze nu wel of niet de koninklijke onderscheiding krijgen, het toppunt van onze samenwerking is het nieuwe doel waarmee Goedegebuur het succes van vier generaties kan voortzetten in een snel veranderende vleesindustrie.

Interconnect

Case

UITDAGING

Interconnect is de grootste onafhankelijke data- en cloudaanbieder van Zuid-Nederland. Dit familiebedrijf, opgericht in 1995 en opererend vanuit ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven, adviseert, levert en beheert zeer betrouwbare hybride IT-infrastructuren. Het is ongetwijfeld een uitstekende onderneming, maar datacenters hebben helaas een negatieve reputatie in de publieke opinie.

Om zich positief te onderscheiden in de markt zocht Interconnect naar een duidelijke positionering strategie. Ze hadden hun eigen verhaal nodig om intern en extern te delen, evenals een nieuw beeld dat hen in staat zou stellen de wereld en de toekomst met trots tegemoet te treden.

AANPAK

Als negatieve perceptie je grootste probleem is, dan is marketingstrategie de eerste oplossing. Dat was ons advies en op basis van een weloverwogen purpose en positionering hebben we een verbeterd marketingplan opgesteld en een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld. We mochten het logo niet veranderen, maar we hadden de vrijheid om een uniek communicatieconcept te creëren en een visueel impactvolle campagne te lanceren.

WAT ONDERSCHEIDT HET

Het doel van Interconnect is het resultaat van een bijzondere samenwerking en het inzicht dat er verbinding ontstaat als data en mensen samenkomen. Mooier kunnen we het niet maken: Interconnect verbindt mensen.

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

  • Communicatie:
  • Snelheid:
  • Kwaliteit:
  • Prijs:

Diensten Branding Consulting marketing Content creation Huisstijl ontwerp Webdevelopment Logo ontwerp
Kostenoverzicht €2.500 - €10.000 €10.000 - €50.000 €50.000+
Aantal werknemers 10 - 25