Over LeadLogic

LeadLogic is hét online marketing bureau voor organisaties die willen groeien. Meer dan 30 consultants werken dagelijks voor talloze organisaties vanuit onze kantoren in Amersfoort en Ermelo en veelal bij de opdrachtgever op locatie.

Wij zijn een jonge en energieke club mensen die samen aan één gemeenschappelijk doel werken: structurele groei. Dit doen we door je organisatie te leren kennen, je doelgroepen te begrijpen en weten welke marketingmiddelen inzetbaar zijn.

Wij geloven niet in de ‘one-size-fits-all’-aanpak. Daarom bekijken we elke case vanuit een eigen oogpunt. We duiken in de data en helpen een strategie opzetten die past bij de doelstellingen van jouw organisatie.

Klaar om verder te groeien? Neem vrijblijvend contact op met oprichter en mede-eigenaar Jeroen Bos via jeroen.bos@leadlogic.nl.

Voetbal International

Case

De aanleiding
Voetbal International (VI) wilde graag samenwerken met een online marketing bureau ter ondersteuning van het bestaande marketingteam. Een marketing bureau waar snel mee te schakelen is en waar vanuit expertise altijd een stapje verder wordt gedacht om groei te realiseren. Dit bureau vond Voetbal International in LeadLogic. Voetbal International had behoefte aan een strategie om op een efficiënte wijze conversies te genereren in de vorm van abonnementen. Verkeer op de diverse kanalen was er al voldoende, echter liep de conversie nog niet altijd zoals gewenst. Te denken valt dan aan het afsluiten van abonnementen op het weekblad en/of op het digitale platform VI PRO. Het doel was het verhogen van het aantal conversies tegen zo laag mogelijke kosten per conversie. Voetbal International had daarnaast voornamelijk behoefte aan inzicht in de statistieken en een samenwerking met korte lijntjes.

Werkwijze en resultaten
In de beginfase zijn we gestart met het opzetten van verschillende testen. Dit waren verschillende online campagnes met ieder zijn eigen doelstellingen en doelgroepen. Op deze manier werd inzichtelijk gemaakt welke campagnes goed en welke campagnes minder goed werken als het gaat om het transformeren van een bezoeker tot abonnee. Op basis van deze inzichten is vervolgens de strategie bepaald. Een strategie met als doel om een continue aanwas van nieuwe abonnees te realiseren naast de abonnees die voortkomen uit periodieke losstaande campagnes. We zijn slimmer gaan segmenteren dan voorheen. Zo krijgen bezoekers een zogenoemde paywall te zien wanneer zij in een bepaalde maand drie PRO-artikelen hebben gelezen. In deze paywall wordt vermeld dat het tegoed aan gratis artikelen op is, en dat zij lid kunnen worden om verder te lezen. Door middel van een koppeling tussen BlueConic en Facebook Business wordt er een segment samengesteld van bezoekers die de paywall hebben bereikt. Dit segment krijgt vervolgens gedurende de maand de meest actuele redactionele artikelen te zien op Facebook en Instagram. Deze artikelen zijn vervolgens alleen te lezen wanneer de bezoeker lid wordt van VI PRO. Daarnaast zetten we binnen Google Ads advertenties in op zoekwoorden gerelateerd aan Voetbal International. Ook deze zoekopdrachten en clicks worden vervolgens zo relevant en effectief mogelijk opgevolgd. 

  • Er is een constante stroom aan conversies gerealiseerd door slimme segmentatie en relevante opvolging.
  • Op basis van inzichten vanuit verschillende testen is er een effectieve digitale strategie ontwikkeld.
  • Voetbal International heeft nu inzicht in de wijze waarop zij nieuwe abonnees kunnen genereren tegen zo laag mogelijke kosten per abonnee.

De ervaring van de opdrachtgever
“Wij hadden behoefte aan een bureau waar we snel mee kunnen schakelen, dit bureau hebben we met LeadLogic weten te vinden. Er zijn grote stappen gemaakt in de customer journey en er wordt constant geoptimaliseerd ten behoeve van de conversie”

Case: ONK Poker

Case

De aanleiding
Legalisering online gokken een feit: ook Eerste Kamer stemt in.” Dit kopte de NOS in het voorjaar van 2019. Vanaf 2020 kunnen gokbedrijven een vergunning aanvragen voor het in Nederland aanbieden van gokspellen via het internet. Dit was precies het nieuwsbericht waar ONKP al op hoopte sinds het moment dat het online ging met de website. ONKP zag destijds namelijk al een kans in een extra verdienmodel. Dit nieuwsbericht was vervolgens indirect de aanleiding voor de samenwerking tussen ONKP en LeadLogic. Want, nu online pokeren legaal wordt staan de vele aanbieders van online poker te trappelen om hun diensten bij de voor hen relevante doelgroep aan te bieden. Op welke plek is het dan relevanter om te adverteren dan op de website van ONKP met enkel en alleen bezoekers met liefde voor poker? Maar, hoe zorg je er nu voor dat je website relevant blijft voor pokeraars zodat zij deze op regelmatige basis blijven bezoeken? 

Werkwijze en resultaten
Om er voor te zorgen dat de website van ONKP zoveel mogelijk gevonden en bezocht wordt,  is er gekozen voor een SEO aanpak. Allereerst is er door LeadLogic een scan uitgevoerd op de website om alle obstakels op het gebied van SEO weg te nemen. Vervolgens is er een groot zoekwoordonderzoek uitgevoerd. Waar zoekt de pokeraar in Nederland nu precies naar? Met behulp van dit onderzoek kon bepaald worden op welke zoekwoorden ONKP gevonden moet worden in de zoekmachines. Om als ONKP in de zoekmachines op deze zoekwoorden getoond te worden diende er per zoekwoord relevante content te worden geschreven. Deze content is vervolgens gerealiseerd door mensen met een passie voor poker in samenwerking met experts binnen LeadLogic op het gebied van SEO. Dit heeft tot relevante pagina’s geleid waardoor ONKP nu al substantieel beter gevonden wordt in de zoekmachines. In 2020 moet de website van ONKP dé ontmoetingsplaats zijn tussen pokeraars en online aanbieders van poker. 

De goede resultaten waren ook de aanleiding om voor de nieuwe events-tak van ONK Poker te gaan ondersteunen op het gebied van Digital Marketing. Vanuit dit nieuwe bedrijfsonderdeel biedt MEC onder andere een mobiel casino aan voor bedrijven, verenigingen en andere organisaties.

  • Er is een constante stroom aan conversies gerealiseerd door slimme segmentatie en relevante opvolging.
  • Op basis van inzichten vanuit verschillende testen is er een effectieve digitale strategie ontwikkeld.
  • Voetbal International heeft nu inzicht in de wijze waarop zij nieuwe abonnees kunnen genereren tegen zo laag mogelijke kosten per abonnee.

De ervaring van de opdrachtgever
“Aan LeadLogic merk ik dat ze heel goed mee- denken, ze denken aan het belang van de klant. LeadLogic is bovendien een eerlijk online marketing bureau, ze zeggen ook wanneer

ik iets beter niet kan doen.”

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

*

  • Communicatie:
  • Snelheid:
  • Kwaliteit:
  • Prijs:

Diensten B2B marketing SEA SEO Social media marketing Marketing automation Conversie optimalisatie
Kostenoverzicht €2.500 - €10.000 €10.000 - €50.000 €50.000+
Aantal werknemers 25 - 50