Logo laten ontwerpen? Vergelijk hier de beste bureaus!

Logo ruud van bergen

Ruud van Bergen

Amsterdam
  • Logo ontwerp
  • Branding
  • Huisstijl ontwerp
pixel astronauts logotje

Pixel Astronauts

Den Haag
  • Webdevelopment
  • Website maken
  • Front-end specialist
  • Branding
  • Backend-specialist
  • Logo ontwerp
Smaac logo

Smaac

's-Hertogenbosch
  • Branding
  • Consulting marketing
  • Content creation
  • Huisstijl ontwerp
  • Webdevelopment
  • Logo ontwerp
brand hero reclamebureau logo

Brand Hero

Eindhoven
  • Branding
  • Logo ontwerp
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Webdesign
  • SEO
Evers + de Gier logo

Evers + de Gier

Rotterdam
  • Branding
  • Logo ontwerp
  • UX design
  • App development
  • Webdesign
  • Webdevelopment
Marts & Mounts logo

Marts & Mounts

Eindhoven
  • Branding
  • Logo ontwerp
  • Huisstijl ontwerp
  • Content marketing
  • Storytelling
  • Consulting marketing
visia media logo

Visia Media

Heerlen
  • Website maken
  • Logo ontwerp
  • Huisstijl ontwerp
  • SEO
  • Google ads
  • Social media marketing
NivendMedia logo

NivendMedia

Almere
  • Webdesign
  • Huisstijl ontwerp
  • Logo ontwerp
  • SEO
  • Website maken
  • Google ads
abovo media logo

Abovo Media

Hoorn
  • Media planning
  • Media buying
  • Videoproductie
  • Logo ontwerp
  • Content creation
au courant logo

Au Courant

Almere
  • Webdesign
  • Branding
  • SEO
  • Logo ontwerp
  • Website maken
  • Huisstijl ontwerp
designkwartier logo

Designkwartier

Bussum
  • Design
  • Huisstijl ontwerp
  • Webdesign
  • Logo ontwerp
studio relou logo

Studio Relou

Amsterdam
  • Branding
  • Design
  • Huisstijl ontwerp
  • Logo ontwerp
raion design logo

Raion design

Almere
  • Webdesign
  • Website maken
  • Webshop maken
  • Huisstijl ontwerp
  • Logo ontwerp

Geen hoofdbrekens meer: laat het logo van je bedrijf gewoon maken

Breng je bedrijf tot leven door passende branding, zoals het laten maken van een bedrijfslogo. Een beeld spreekt vaak beter tot de gedachten van de mens dan slechts woorden. Een logo is een afbeelding die in verband wordt gebracht met een bedrijf of product. Er zijn verschillende soorten logo’s: beeldmerken, woordmerken, vignetten, lettermerken, monogrammen, emblemen, zegels en mascotte logo’s. Op logo’s zitten auteursrechten en mogen dus niet zonder toestemming van de maker gebruikt worden.

Een logo laten maken

Een logo kun je bij verschillende organisaties laten maken. Dit maken van een logo gebeurt in een aantal stappen. Bij de eerste stap vermeld je jouw wensen voor een logo. Dit hoeft nog niet heel concreet te zijn. Je deelt je eerste ideeën en de professionals gaan hiermee aan de slag. Ook kun je aangeven of je gebruik wil maken van een slogan of niet. Hierna kun je je factuurgegevens achterlaten en betalen via iDeal of achteraf betalen. Het bedrijf gaat door, totdat jij je perfecte logo gevonden hebt. Dit kost je niks extra. Na je aanvraag te hebben gedaan, ontvang je een aantal proef logo’s. Hieruit kies je de drie beste en levert hier feedback op, totdat je helemaal tevreden bent. Nadat je betaling binnen is, worden je logo’s in een zipfile geleverd. Hierna kun je zelf aan de slag.

Kosten van het laten maken van een logo

De kosten van het laten maken van een logo kan per bedrijf verschillen en is afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal logo’s. Logo’s worden namelijk aangeboden in pakketten, bijvoorbeeld drie stuks of zes stuks. Tevens draagt het aantal designers, die meewerken aan je product, mee aan de kosten. Je kunt ervoor kiezen om een ontwerper al je logo’s te laten maken of meerdere designers. Daarnaast draagt de stijl van je logo bij aan de prijs. Kies je er bijvoorbeeld een 3D-animatie bij, dan kost dit extra geld. Als laatste betaal je extra, wanneer je briefpapier en visitekaartje met je logo erop erbij besteld. 

Tips voor het laten maken van logo’s

Laat je een logo ontwerpen, is het raadzaam om rekening te houden met de volgende zaken. Houd er rekening mee dat je ook de Vector bestanden van je logo door het ingehuurde bedrijf toegestuurd krijgt, want anders kan het zijn dat je logo onscherp wordt wanneer je deze groter maakt. Let er ten tweede op dat je in je logo niet meer dan twee lettertypes gebruikt, omdat het er anders warrig uit gaat zien. Gebruik daarnaast niet te veel tekst in een logo, want slechts een naam met hoogstens een slogan werkt het beste. Baseer je logo niet op trends, want die zijn slechts tijdelijk terwijl je logo langer moet werken. En je wil niet dat je jouw logo telkens moet aanpassen, omdat dit de herkenbaarheid voor de klant minder maakt. Houd als laatste ook rekening met de achtergrond, waarop je logo verschijnt. Het moet niet zo zijn dat je logo tegen een achtergrond wegvalt of onleesbaar wordt.