Beste bureaus voor Facebook Advertising

fish&burger logo

Fish & Burger

Amsterdam
  • Consulting marketing
  • Facebook advertising
  • Google ads
  • Google Shopping
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
onfluence logo

Onfluence

Amsterdam
  • Influencer marketing
  • Instagram advertising
  • Facebook advertising
  • Content marketing
  • TikTok Ads
  • Social media marketing
Online bazen logo

Online Bazen

's-Hertogenbosch
  • Facebook advertising
  • Social advertising
  • Google ads
  • SEO
  • Email Marketing
  • Conversie optimalisatie

Social Marketing Doctors

's-Hertogenbosch
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Instagram advertising
  • TikTok Ads
  • Content marketing
One-Two Agency logo

One-Two Agency

Amsterdam
  • Google ads
  • Webdevelopment
  • Facebook advertising
  • Content marketing
  • SEO
  • Design
your social logo

Your Social

Breda
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Instagram advertising
  • Content marketing
  • Video marketing
traffic builders logo

Traffic Builders

Almere
  • SEA
  • SEO
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Conversie optimalisatie
  • Linkbuilding
ferbis logo

Ferbis

Voorschoten
  • Social media marketing
  • Website maken
  • SEO
  • Facebook advertising
  • Webshop maken
  • Google ads
envoker logo

Envoker

Goes
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • Google Shopping
  • Social media marketing
  • Facebook advertising
lequal logo

Lequal

Amsterdam
  • Linkbuilding
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • Copywriting
  • Facebook advertising
Reservato logo

Reservato

Almere
  • Website maken
  • Wordpress
  • SEO
  • Google ads
  • Social media marketing
  • Facebook advertising
iprospect logo

iProspect

Amsterdam
  • SEA
  • SEO
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Marketing automation
  • Social advertising
  • Instagram advertising
  • Facebook advertising

Waarvoor kun je Facebook advertising gebruiken

Door middel van Facebook advertising kun je advertenties maken op basis van interesses. Afhankelijk van wie je wilt bereiken is het van belang dat je van te voren een profiel maakt van de te bereiken doelgroep en/of potentiële klanten. Op basis van deze gegevens van welke doelgroep kun je een campagne inzetten. Dit kun je eenvoudig via Facebook advertising inzetten als je precies weet wie je wil bereiken. Dit kan op basis van interesses, man of vrouw, leeftijd, woongebied maar ook zaken als hobby’s en dergelijke.

Facebook advertising in de vorm van Carpet Bombing

Als je Facebook-advertising gebruikt, doe je dit op basis van de doelgroep die je wilt bereiken. Als dit weinig resultaten geeft en je slecht zichtbaar bent en te weinig clicks genereerd kan dit komen omdat de geselecteerde doelgroep te klein is of als je niet goed weet wat je doelgroep nu eigenlijk is kun je er voor kiezen om een ander methode te gebruiken op Facebook-advertising zoals Carpet Bombing. Iedereen die in het gekozen gebied woont krijgt via deze methode jouw advertentie te zien. Om er achter te komen wat nu uiteindelijk je doelgroep is, is Carpet Bombing een goede strategie. Je moet er zeker bij de eerste advertentie niet vanuit gaan dat mensen een product of dienst gaan afnemen, daar is de eerste advertentie in deze methode niet bedoelt. Het doel van deze techniek is er achter te komen welke personen geïnteresseerd zijn en dus je mogelijke toekomstige klanten kunnen worden. 

Hoe kun je Carpet Bombing gebruiken

Deze methode moet in een aantal stappen ingezet worden. Om met deze methode te werken op Facebook advertising kun je als volgt te werk gaan. Het is belangrijk dat je de Facebook Pixel op je website goed instelt zodat je kan zien of je reclamecampagne goed werkt. De eerste advertentie die je maakt moet duidelijk maken wat je wil aanbieden. In deze eerste advertentie moet je dit simpel mogelijk houden. In deze eerste advertentie ga je niet direct verkopen maar wil je vooral de interesse wekken van je toekomstige klanten. Het is wel slim om deze te bepalen op leeftijd. Maak aan de hand van de resultaten de advertentie op basis van de mensen die gereageerd hebben op je advertentie door middel van erop te klikken, je aangepaste doelgroep aan. Vervolgens stuur je aan deze groep potentiële klanten de juist advertentie toe.