Beste bureaus voor SEA uitbesteden

Filter
Mediamere logo

Mediamere

Almere
  • Website maken
  • Webshop maken
  • SEO
  • SEA
  • Email Marketing
  • Social media marketing
Mixx'd media logo

Mixx’d Media

Groningen, Utrecht
  • Content creation
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • SEA
  • Webdevelopment
  • Design
sociallane logo

SocialLane

Den Haag
  • Webdesign
  • Webshop maken
  • SEO
  • SEA
  • Social advertising
  • Content creation
  • Email Marketing
The distrikt logo

The DISTRIKT

Eindhoven
  • Branding
  • Website maken
  • App development
  • SEA
  • SEO
  • Social media marketing
  • Email Marketing
  • Display advertising
  • Content creation
triplepro logo

Triplepro

Groningen
  • Website maken
  • Webshop maken
  • SEO
  • SEA
  • Conversie optimalisatie
  • Social media marketing
  • Linkbuilding
vidda digital logo

Vidda Digital

Rotterdam, Utrecht
  • SEO
  • Webdesign
  • Website maken
  • SEA
  • Display advertising
  • Social advertising
bammboo logo

BAMMBOO

Amsterdam
  • SEO
  • Social advertising
  • Content marketing
  • Email Marketing
  • SEA
  • Marketing automation
counter content logo

Counter Content

Zaandam
  • Public Relations
  • Content marketing
  • Events
  • Video marketing
  • SEA
  • Social media marketing
hello it's me logo

Hello it’s me

Almere
  • Social media marketing
  • Website maken
  • Webdevelopment
  • SEO
  • SEA
  • UX design
lap marketing logo

Lap marketing

Nijmegen
  • SEO
  • Website maken
  • Google ads
  • Linkbuilding
  • SEA
  • Marketing automation
  • Google ads
  • SEO
  • Conversie optimalisatie
  • Social media marketing
  • SEA
dept logo

Dept Agency

Amsterdam, Rotterdam, Veenendaal
  • Branding
  • Content creation
  • Design
  • Google ads
  • Webdevelopment
  • SEA
elephant design logo

Elephant Design

Heerlen
  • Webdesign
  • Banner maken
  • Huisstijl ontwerp
  • Animatie video
  • Copywriting
  • SEO
  • SEA

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising en is één van de methodes die je kunt inzetten om beter gevonden te worden via Google. Hierbij zet je via Google Ads een campagne je, waarbij je kunt betalen voor advertenties. Deze advertenties verschijnen boven in beeld op de zoekresultaten pagina als er gezocht wordt op een zoekterm die relevant is voor jouw bedrijf. Als je bijvoorbeeld een reisbureau hebt, zou je bovenaan kunnen verschijnen in de zoekresultaten als iemand zoekt op de term ‘vakantie’.

Echter vergt het adverteren op Google een slimme aanpak. Google kijkt namelijk niet alleen naar de hoogste bieder, maar ook naar de kwaliteit van de content die terug te vinden is op je site. Het doel is daarom ook om te adverteren via Google tegen een zo laag mogelijke prijs per klik. Dit is een uitdagende klus om voor elkaar te krijgen, zeker wanneer je geen ervaring hebt op dit front. Hieronder kun je meer lezen over dit fenomeen, waarom het vaak samen met SEO wordt uitgevoerd en hoe een marketing bureau je kan helpen hiermee.

Waarom SEA en SEO vaak hand in hand samen gaan

Deze twee termen worden nogal eens door de war gehaald. Toch zijn de verschillen groot. Bij Search Engine Advertising koop je namelijk gericht advertenties die boven de zoekresultaten van Google verschijnen. Bij SEO, wat staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie), verschijn je hoger in de zoekresultaten op een organische manier. Voor deze resultaten hoef je ook niet te betalen.

Hoe je het ook wendt of keert, er is een portie van je doelgroep die advertenties wantrouwt. Zij zullen hier niet vaak op klikken. Als deze potentiële klanten je echter hoog terug zien in de ‘normale’ resultaten van Google, zal dit leiden tot meer kliks. Door deze twee te combineren, zul je dus het beste resultaat verkrijgen. Beiden zijn dan ook werkzaamheden die door diverse marketing bureaus worden uitgevoerd. En ook jouw bedrijf kan hiervan profijt hebben.

SEA laten uitvoeren door een gespecialiseerd marketing bureau

Aan de hand van een gespecialiseerd marketing bureau kun je de beste resultaten verkrijgen. Voordat advertenties te zien zijn, vindt er namelijk een soort veiling plaatst. Degene die het meest biedt per klikt, heeft een grotere kans om bovenaan te verschijnen. Echter is de hoogte van het bod niet de enige factor die bepaalt of je hoog eindigt of niet. Google kijkt namelijk ook naar kwaliteit. Ze hebben immers een naam hoog te houden. Door goede content te leveren vergroot je jouw kans om hoog in de ranking te eindigen.

Een goed marketing bureau krijgt het voor elkaar dat je zo hoog mogelijk eindigt voor een lagere prijs per klik. Bovendien kun je zelf aangeven wanneer er betaald wordt, veelal bij een bepaald resultaat. Hierbij kan het gaan om een klik, maar ook om een bepaald conversie ratio. Bovendien zie je snel of SEA je resultaat oplevert. Echter is de kans op resultaten groot, aangezien de mensen die Google gebruiken gericht op zoek zijn naar iets. En daar kun jij deze mensen bij helpen.