Beste bureaus voor conversie optimalisatie in Nederland

Filter
Shift online marketing bureau logo

SHIFT

Den Haag
  • SEO
  • SEA
  • Social media marketing
  • Influencer marketing
  • Display advertising
  • Conversie optimalisatie
storm digital logo

Storm Digital

Amsterdam, Groningen
  • Data analytics
  • SEA
  • SEO
  • Video advertising
  • Affiliate marketing
  • Conversie optimalisatie
unmuted growth marketing agency logo

Unmuted

Amsterdam
  • Content marketing
  • LinkedIn marketing
  • Email Marketing
  • Social media marketing
  • Marketing automation
  • Conversie optimalisatie
traffic builders logo

Traffic Builders

Almere
  • SEA
  • SEO
  • Social advertising
  • Facebook advertising
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Conversie optimalisatie
  • Linkbuilding

Conversie optimalisatie uitbesteden bij bureaus

Conversie optimalisatie is van groot belang voor ieder bedrijf met een eigen website. De gedachte hierachter is simpel: je wilt niet alleen dat potentiële klanten je website bezoeken, maar ook dat deze mensen een bepaalde actie ondernemen. Vaak is deze actie een aankoop via de webshop, maar ook andere varianten zijn mogelijk. Denk aan het inschrijven op de nieuwsbrief, het delen van de site via een social media kanaal of het aanvragen van een offerte via de daarvoor bestemde button.

Het optimaliseren van de conversie zorgt er voor dat bezoekers van je site ook daadwerkelijk een actie ondernemen. Hoe lager dit ratio is, hoe meer mensen alleen je site bezoeken en bekijken maar niets meer dan dat. Een simpel bezoek aan je site heeft zijn nut, maar het liefst wil je meer dan dat. Een hoger conversie ratio houdt in dat je site mensen aanzet tot een actie. En dat is wat je op den duur wilt bereiken.

Wat houdt conversie optimalisatie precies in?

Het is natuurlijk positief dat mensen je site bezoeken. Dit betekent dat potentiële klanten je kunnen vinden. Maar het is goed mogelijk dat je meer wilt dan dat. Als een bezoek aan de website niet wordt omgezet in iets tastbaars, bijvoorbeeld het kopen van een product of het vragen naar meer informatie, levert zo’n bezoek je natuurlijk minder op. Daarom is het aan te raden een conversiedoel te stellen.

Je conversiedoel kan zijn dat meer klanten een aankoop doen binnen de webshop op je site. Het conversie ratio kun je berekenen door het aantal bezoekers te delen door het aantal bezoekers die ook daadwerkelijk een aankoop plaatsen. Middels diverse marketingstrategieën kun je proberen dit nummer omhoog te krijgen. Door het ratio voor en na een campagne of strategie te vergelijken, kun je zien of je succesvol bent geweest en je conversiedoel gehaald hebt.

Hoe een marketing bureau je kan helpen bij conversie optimalisatie

Als je gebruik gaat maken van de services van een gespecialiseerd marketing bureau, is conversie optimalisatie één van de facetten die voor jou en jouw bedrijf nader bekeken kunnen worden. Meerdere aspecten hebben invloed op het optimaliseren hiervan. Ten eerste moet je ook daadwerkelijk te bereiken zijn. Anders kunnen potentiële klanten je site niet bezoeken.

Ten eerste is het daarom van belang dat SEO wordt uitgevoerd. Dit staat voor Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie. Het doel is om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te staan. Zo ben je niet alleen eenvoudiger te vinden, maar is de kans ook groter dat mensen daadwerkelijk je site bezoeken. Daarnaast kunnen links van andere sites helpen om je site beter vindbaar te maken. Deze kunnen op diverse manieren verkregen worden aan de hand van linkbuilding.

Vervolgens wordt er overgegaan tot het optimaliseren van de conversie. Welke facetten van jouw website kunnen geoptimaliseerd worden om klanten daadwerkelijk warm te maken voor een bepaalde actie? Zo kan jouw website verbeterd worden op diverse punten, buttons duidelijker zichtbaar worden gemaakt of een betere webshop in elkaar gezet worden. Dit alles kan een marketing bureau voor jou uitvoeren.