Beste contentbureaus in Nederland

C2B

C2B

Amsterdam
  • Content creation
  • Content marketing
  • Social media marketing
  • Video marketing
  • Social advertising
  • Instagram advertising
Copy robin logo

CopyRobin

Mijdrecht
  • Copywriting
  • Webteksten schrijven
  • Content marketing
  • SEO teksten
Lijm amsterdam logo

Lijm Amsterdam

Amsterdam
  • Content marketing
  • Content creation
  • Social media marketing
  • Social advertising
  • Reclamespots
  • Videoproductie
New imaging logo

New Imaging

Enschede
  • Reclamespots
  • Animatie video
  • Content creation
  • Productvideo
  • Bedrijfsfilm
  • Instagram advertising
yune content marketing logo

Yune

Amsterdam
  • Content marketing
  • Content creation
  • Social media marketing
  • Video marketing
  • Animatie video
  • Videoproductie
kingcanary logo

Kingcanary

Amsterdam
  • Content creation
  • Content marketing
  • Events
  • Videoproductie
  • Virtual events
machielsen logo

Vertaalbureau Machielsen

Groningen
  • Juridische vertaling
  • Website vertalen
  • SEO vertaling
  • Technische vertaling
  • Webshop vertalen
  • Financiële vertaling
  • SEO teksten
  • Webteksten schrijven
we are blossom logo

We Are Blossom

Eindhoven
  • Content creation
  • Content creation
  • Social media marketing

Waar zorgt een contentbureau voor?

Je hebt waarschijnlijk de term contentbureau vaak online voorbij zien komen. Als je niet helemaal zeker weet wat mensen bedoelen als ze dat zeggen, dan is dat niets om je voor te schamen want content kan ook van alles zijn. Het maken van Content (inhoud) is belangrijk voor bedrijven in bijna elke branche. Een bureau dat zich bezighoudt met content is verantwoordelijk voor het creëren van de productie van media, en dan vooral digitale media. Doorgaans maakt zo’n bureau inhoud voor een heel specifiek publiek. Dat is natuurlijk niet vreemd omdat bepaalde bedrijven specifieke producten hebben die gericht zijn op een specifieke doelgroep. Op maat gemaakte content is daarom de sleutel om die te bereiken en te binden.

Waar zie je wat een contentbureau voor je kan doen?

In feite zie je wat een bureau doet overal wel terug op het web. Neem bijvoorbeeld een pindakaasmerk die voor hun inhoud op social media een bureau in dienst hebben die berichten en filmpjes plaats. Ze kunnen ook interactie hebben met influencers en klanten om te zorgen dat het product opvalt. Een goed bureau kan bijna elk type media bijdragen aan de aanwezigheid van een merk op sociale media. Ze hebben copywriters voor Blogs en artikelen en tekstschrijvers voor nieuwsartikelen en advertorials. Ze kunnen ook ontwerpers in dienst hebben voor leuke afbeeldingen en misschien zelfs wel een video agency voor filmpjes.

Een bureau denkt met je mee over de beste merkstrategie

Een ervaren contentbureau weet welke inhoud moet passen bij jouw algemene merkstrategie. Professionele makers van content zijn gespecialiseerd in het creëren van boeiende, prestatiegerichte inhoud je helpen om vertrouwen op te bouwen bij je klanten. En onderzoek wijst uit dat vertrouwen bij je doelgroep uiteindelijk meer omzet genereert. Onderschat het belang van content dus niet en zorg ervoor dat je kunt concurreren met vergelijkbare bedrijven en hun content.

Wat je verder moet weten over het maken van content

Content creatie is er in alle soorten en maten, maar het formaat waarin de content is gegoten is, minder belangrijk dan de informatie die je via die content overbrengt. Een contentbureau zorgt dat alle er een lijn wordt getrokken in alle soorten content die je naar buiten brengt. Zo is er eenheid en is je boodschap over alle platforms hetzelfde. Het is daarom van belang dat de makers vertrouwd raken met jouw product en merk zodat ze weten welke verhaal daar het beste bij past.
We raden aan om samen te werken met iemand die specifiek is gespecialiseerd in jouw branche en eerdere ervaring heeft die relevant is voor wat jou bedrijf doet.

De voordelen van een contentbureau betaalt zich gelijk uit

Bureaus bieden een unieke optie voor bedrijven die hun output willen vergroten, maar een middenweg willen vinden tussen het intern inhuren of het werken met freelancers. Bureaus die gespecialiseerd zijn in jouw branche, hebben waarschijnlijk relaties met schrijvers, marketeers en redacteuren van branche publicaties. Dat kan in jouw voordeel werken als je van plan bent te investeren in het maken van inhoud. Bovendien kunnen bureaus flexibel zijn. Ze kunnen hun contentproductie op en neer schalen op basis van je behoeften. Bureaus kunnen jouw volledige contentstrategie afhandelen dus huur ze in als je jouw doelgroep wil vergroten.