Marktonderzoekbureau nodig? Hier een lijst van Marktonderzoekbureaus in Nederland!

blauw marktonderzoeksbureau rotterdam logo

Blauw

Rotterdam
  • Merkonderzoek
  • Imago onderzoek
  • Positioneringsonderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • Customer journey
  • Usage & Attitude onderzoek
  • Behoefteonderzoek
  • Segmentatie onderzoek
Bureau lahaut logo

Bureau Lahaut

Amsterdam
  • Behoefteonderzoek
  • Segmentatie onderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Doelgroep analyse
duo market research logo

Duo Market Research

Utrecht
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Loyaliteitsonderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • Imago onderzoek
DVJ insights logo

DVJ insights

Utrecht, , Hamburg
  • Merkonderzoek
  • Customer journey
  • Communicatie onderzoek
  • Innovatie onderzoek
  • Shopper onderzoek
  • Concept onderzoek
enneus logo

Enneüs

Groningen, Utrecht
  • Imago onderzoek
  • Merkonderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • Haalbaarheidsonderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
motivaction

Motivaction

Amsterdam
  • Communicatie onderzoek
  • Merkonderzoek
  • Doelgroep analyse
  • Customer journey
  • Trendonderzoek
  • Usage & Attitude onderzoek
MWM2 logo

MWM2

Amsterdam
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Customer journey
  • Doelgroep analyse
  • UX onderzoek
  • Merkonderzoek
quo communications logo

QUO-communications

Utrecht
  • Shopper onderzoek
  • Behoefteonderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • Imago onderzoek
  • Pretests
ruigrok netpanel logo

Ruigrok NetPanel

Amsterdam
  • Customer journey
  • Shopper onderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Concept onderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • UX onderzoek
  • Usage & Attitude onderzoek
  • Doelgroep analyse
USP marketing consultancy logo

USP Marketing Consultancy

Rotterdam
  • Concurrentieonderzoek
  • Behoefteonderzoek
  • Haalbaarheidsonderzoek
  • Doelgroep analyse
  • Segmentatie onderzoek
  • Positioneringsonderzoek
  • Customer journey
  • Imago onderzoek

Wat doet een marktonderzoeksbureau?

Het inschakelen van een Marktonderzoeksbureau is voor jou als eigenaar van een klein bedrijf ook een slimme investering. Het begrijpen van de sociale, culturele en economische kaders van jouw branche essentieel is voor jouw succes. Je moet dus weten wat je klanten willen en wat jouw concurrenten doen. Toch kan voor velen kan marktonderzoek een beetje overweldigend zijn. Simpel gezegd analyseert marktonderzoek gegevens over een markt, product of dienst. En het meest voor de hand liggende voordeel is het vermogen om je te helpen jouw klant te begrijpen en te bereiken. Door efficiënt onderzoek zijn bedrijven in staat om een open communicatielijn met hun klanten tot stand te brengen en welk bedrijf wil dat nou niet?

Welke methode gebruikt een marktonderzoeksbureau?

Een bureau kan zich richten op bestaande klanten en daar gegevens over verzamelen. Zo weet je welke producten of services ze gebruiken en je vervolgens je marketing daarop afstemmen. Een bureau kan door middel van een enquête op de website of via e-mail aan gegevens komen. Een goed bureau kan je ook helpen jouw concurrentie te begrijpen. Onderzoek door een bureau stelt je in staat om je prijzen concurrerend te maken en je van je concurrentie te leren om dingen beter te doen. Verder kan een marktonderzoeksbureau je helpen om te beoordelen of een nieuw product of nieuwe dienst aansluit bij jouw klanten. Onderzoek is de meest effectieve manier om ideeën uit te testen voordat je besluit om ze op de markt te brengen.

Met goed marktonderzoek blijf je op de hoogte van de branche

Verandering is de enige echte constante en dat geldt vooral voor het bedrijfsleven. Om succesvol te blijven, moet je als bedrijf reageren op veranderingen. Dat garandeert dat je actueel blijft en inhaakt op de behoeften van consumenten. Marktonderzoek stelt je als ondernemer in staat innovatief en succesvol te blijven door te kijken naar wat de trends zijn en data te verzamelen. Plan zo je strategieën in en blijf groeien binnen de branche of ontdek nieuwe gebieden waar je uit kan breiden. Samenwerken met een marktonderzoeksbureau is dus essentieel voor als je als bedrijf aan de top wil blijven. Hou het goed bij zodat je als bedrijf relevant blijft.