Beste marktonderzoeksbureaus in Amsterdam

Neurensics logo

Neurensics

Amsterdam
  • Advertentie onderzoek
  • Concept onderzoek
  • Behoefteonderzoek
  • Merkonderzoek
  • Imago onderzoek
  • Positioneringsonderzoek
  • Prijsonderzoek
  • Verpakkingsonderzoek
motivaction

Motivaction

Amsterdam
  • Communicatie onderzoek
  • Merkonderzoek
  • Doelgroep analyse
  • Customer journey
  • Trendonderzoek
  • Usage & Attitude onderzoek
MWM2 logo

MWM2

Amsterdam
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Customer journey
  • Doelgroep analyse
  • UX onderzoek
  • Merkonderzoek
ruigrok netpanel logo

Ruigrok NetPanel

Amsterdam
  • Customer journey
  • Shopper onderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Concept onderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • UX onderzoek
  • Usage & Attitude onderzoek
  • Doelgroep analyse

Tips vinden van marktonderzoeksbureau in Amsterdam

Zoek je een marktonderzoeksbureau in Amsterdam dat jouw bedrijf kan voorzien van de juiste informatie over jouw klanten en doelgroepen? In dit artikel geven wij wat tips om een professioneel marktonderzoeksbureau te vinden die ervoor kan zorgen dat je strategische beslissingen kunt nemen op basis van betrouwbaar bewijs.

Let op een Marktonderzoekbureaus die op de hoogte is van de wetgeving

Goede bureaus zullen ervoor zorgen dat je voldoet aan de huidige wetgeving inzake gegevensbescherming als je een onderzoek laat doen. Ze zullen er ook voor zorgen dat de feedback die je krijgt en de getrokken conclusies volledig objectief zijn.

Een bureau versus een freelancer

Marktonderzoekbureaus zullen over het algemeen grote projecten aannemen die dus duurder zijn. Als groot bedrijf met veel budget is dat een optie, maar kleinere bedrijven kunnen overwegen om een freelance marktonderzoeker in te schakelen. Een freelance consultant kan objectieve enquêtes en vragenlijsten uitvoeren en ook kwalitatief onderzoek doen met behulp van face-to-face focusgroepen. Denk dus goed na over de grootte van je project en de hoogte van je budget.

Kijk naar de bureaus die actief zijn binnen je branche

Marktonderzoek kan erg specifiek zijn. Daarom kunnen brancheorganisaties en zakelijke contacten marktonderzoeksbureaus voorstellen met kennis van jouw specifieke bedrijfstak. Deze informatie kan erg kostbaar zijn en je tijd besparen in het vinden van het juiste bureau.

Selecteer het soort onderzoek dat je nodig hebt

Sommige bureaus zijn sterk gericht op een bepaald type onderzoek (zoals online enquêtes, kwalitatief onderzoek of kwantitatief onderzoek). Anderen bieden marketingonderzoek aan als onderdeel van een bredere marketing adviesdienst. Als je naast onderzoek dus ook behoefte hebt aan een bureau dat strategisch met je mee kan denken is dat een goede optie.