Over IQ Leads BV

IQ Leads is een team van gemotiveerde online marketeers met expertises in SEO, SEA, email, development en social media advertising experts. Dat betekent dat wij dé full-service online marketing partner zijn voor MKB bedrijven. Bij ons zijn de lijntjes kort waardoor de gehele expertise van ons team altijd tot jouw beschikking staat. Ons team bestaat uit een ijzersterke kern die al jaren meedraait dat we aanvullen met jong talent. In ons team heeft elke expert naast hun hoofd expertise ook verstand van een andere tak van online marketing. Dit zorgt voor een flexibel en betrokken team dat samen een holistische online marketing aanpak creëert voor onze klanten.

Hijsenenzo

Case

Een klant waar wij heel trots op zijn. Hijsenenzo, gevestigd in Middelharnis, is dé specialist in hef- en hijsmiddelen. Kranen op maat, gekeurd en wel,  Binnen een jaar heeft IQ Leads de resultaten van Hijsenenzo exponentieel laten groeien door de concurrentiestrijd aan te gaan.

Exponentiële groei

De advertentiestrategie voor Hijsenenzo richt zich voornamelijk op de belangrijkste, meest winstgevende producten. In dit geval zijn, al dan niet op maat gemaakte, hijskranen de belangrijkste productgroep. Sinds die tijd, is de omzet van Hijsenenzo enorm gegroeid.

Verbeterde organische vindbaarheid

De SEO-strategie van Hijsenenzo begon uiteraard met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Op basis van dit onderzoek hebben we de content van de landingspagina’s waar nodig verbeterd. Alle landingspagina’s zijn in de loop van de tijd herschreven en de autoriteit is, door middel van linkbuilding, verhoogd. Het organische verkeer is sinds de samenwerkeing flink gegroeid.

Resultaten Hijsenenzo

  • 5x maandelijkse lead verhoging
  • 5 nieuwe websites
  • 130% organische vertoningen
  • 200% sociaal verkeer

De Google Ads strategie van Hijsenenzo

De Google Ads strategie van Hijsenenzo is door IQ Leads opgezet met branding in gedachte om de bekendheid van de website te verbeteren. Later zijn specifieke campagnes opgezet met, als voorbeeld, de focus op portaalkranen, daar ligt voor de klant een belangrijke focus.

Om meer leads te genereren voor Hijsenenzo heeft IQ Leads een uitgebreide strategie opgezet, met daarin zowel zoekwoorden van mensen in de oriëntatiefase als zoekwoorden met mensen die al van plan zijn om een aankoop te doen. Op deze manier wordt er uiteindelijk zoveel mogelijk relevant verkeer richting de smallere trechter gestuurd.

Kiesrijk.nl

Case

2024 in Vogelvlucht: Kiesrijk & IQ Leads

Gezonde tanden en een frisse mond zijn essentieel voor iedereen, en Kiesrijk helpt consumenten hierbij met een breed assortiment aan mondverzorgingsproducten. Van ragers en mondwater tot elektrische tandenborstels en opzetborstels, bij Kiesrijk vinden klanten alles wat ze nodig hebben voor een complete mondhygiëne. Als gespecialiseerde webshop biedt Kiesrijk niet alleen een uitgebreid aanbod, maar ook deskundig advies om klanten te helpen bij het maken van de juiste keuze.

Om deze expertise beter online zichtbaar te maken, zijn we samen aan de slag gegaan met een strategische aanpak. Met onze Lightspeed-kennis konden we eerst een technische schoonmaak uitvoeren, waarna we een gerichte contentstrategie ontwikkelden om meer organisch verkeer naar de webshop te trekken.

 Snelle successen door nauwe samenwerking

2024 was het eerste volledige kalenderjaar van onze samenwerking met Kiesrijk, en we hebben dit succesvol afgesloten. Dankzij een grondig zoekwoordenonderzoek en regelmatig overleg met de productspecialisten konden we belangrijke pagina’s snel optimaliseren. Hierbij hielden we rekening met de drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit. Door specialistische content te combineren met een SEO-proof aanpak zagen we al snel de eerste positieve resultaten.

Maar SEO was zeker niet het enige waar we ons op richtten. Achter de schermen hebben we Kiesrijk begeleid bij een webshop redesign, zodat er een stevige basis ligt voor verdere online groei. Daarnaast zit er een spannend nieuw project in de pijplijn, waar we binnenkort meer over kunnen vertellen.

Met een succesvolle combinatie van SEO, SEA en strategische optimalisaties hebben we in 2024 indrukwekkende resultaten behaald. Laten we eens inzoomen op de belangrijkste inzichten en prestaties van het afgelopen jaar.

Resultaten van Kiesrijk (2024)

  • 1,451x top 3 rankings
  • 100% meer dagelijks organisch verkeer
  • 85% meer vertoningen
  • 114% stijging in klikken

Onze succesvolle SEO aanpak van 2024

Om online succesvol te zijn, is enkel een goede website, een goed productaanbod en goede prijzen niet genoeg. Je moet ook zichtbaar zijn op de momenten dat potentiële klanten zoeken naar oplossingen. In 2024 hebben we samen met Kiesrijk een gerichte SEO-strategie opgezet die niet alleen zorgde voor 100% meer organisch verkeer, maar ook bijdroeg aan een structurele groei van de webshop.

Kokosystems

Case
Ben je op zoek naar een geluidsdicht scherm voor in de tuin? Dan ben je bij Kokosystems aan het juiste adres. Bekend geworden door deelname in het programma eigen huis en tuin draaide het bedrijf op volle toeren met mooie orders. Concurrenten zagen dit succes ook en ze ervaarde steeds meer concurrentie op het gebied van geluidsdichte tuinschermen. Nadat ze zelf een aantal campagnes in Google Ads hadden gebouwd, kregen ze steeds meer het gevoel dat dit beter moest kunnen. Zo kwam Kokosystems bij IQ Leads uit. Alle campagnes waren breed ingesteld en er werd bijna geen gebruik gemaakt van zoekwoordtypes. Hoewel dit geen ideale strategie is voor het optimaliseren van en grip krijgen op je campagnes, levert dit wel een schat aan data op. De eerste stap was dus het analyseren van alle data binnen het account. We legde hierbij focus op:
  • Zoektermen analyse
  • Consolideren van data
  • Advertentieteksten
  • Kwaliteitsscore

Zoekterm analyse

Uit de zoektermen analyse bleken direct een aantal zaken. Hoewel bijna alle zoekwoorden waren ingericht als brede zoekwoorden, converteerde de meeste mensen op het type Phrase en Exact. Daarnaast bleek dat 70 procent van de zoekwoorden die in het account stonden, dubbel waren of nooit converteerde. Terwijl het doel van deze Google Ads campagnes toch wel echt conversies draaien was. Op basis van conversie data en semantiek hebben we een nieuwe structuur gemaakt.

Resultaten Kokosystems

  • 400% meer jaarlijkse aanvragen
  • 50% hogere CTR
  • 200% jaarlijkse groei campagne Duitsland
  • 1 nieuwe website

Consolideren van data

Waar vroeger Single keyword ad groups de norm waren, zien we dat de automatiseringen van Google hier niet goed mee om kunnen gaan. Google optimaliseert campagnes op ad group niveau, dus hoe meer data in een ad group zit, hoe beter Google de campagnes kan optimaliseren. Door semantische zoekwoorden op het gebied van intent en landingspagina te clusteren braken we al snel door de magische 30 conversies per 30 dagen grens. Hierdoor werd het optimaliseren van de campagnes door middel van Google Ads automatiseringen mogelijk.

Advertentieteksten

Wanneer je advertentieteksten analyseert kom je er al snel achter dat vaak één of twee zinnen ver boven gemiddeld presteren. Ook hier bleek dit weer. Door deze termen mee te nemen in de advertentieteksten zagen we de gemiddelde CTR stijgen met 50%. Dit zorgde uiteindelijk natuurlijk voor meer relevantie en dus betere posities voor minder kosten in de zoekresultaten.

Kwaliteitsscore en resultaten

Het consolideren van data om de relevantie van de advertenties en het optimaliseren van de CTR hadden natuurlijk al een positief effect op de kwaliteitsscore. Echter bleek binnen het account dat ook de ervaring op de landingspagina’s en de relevantie hiervan een negatieve impact hadden op de kwaliteitsscore. Door de landingspagina’s te optimaliseren met de juiste keywords, de pagespeed te optimaliseren en in 2016 al een SSL certificaat toe te voegen verbeterde de kwaliteitsscore significant.

Na de eerste maand werden de resultaten direct goed zichtbaar. Een groei van 200% in het aantal aanvragen via Google ads. Uiteraard zette deze groei door en zien we jaar op jaar een stijging in het aantal aanvragen zonder het verhogen van de budgetten. Met na 4 jaar een totale stijging per jaar van 400% in het aantal aanvragen.

Internationalisering naar Duitsland

De drukte en het succes viel ook de internationale wederverkopers van Kokosystems op. In samenwerking met Kokosystems bouwde we een Duitse campagne vanaf het begin op. Uiteraard met de learnings uit Kokosystems Nederland. Ook deze campagne draait direct goed met een kosten per conversie van €15 en een jaarlijkse groei van 200%.

Diensten SEO SEA Email Marketing Social media marketing Webdevelopment Conversie optimalisatie
Kostenoverzicht €100 - €2.500 €2.500 - €10.000
Aantal werknemers 1 - 10

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

  • Communicatie:
  • Snelheid:
  • Kwaliteit:
  • Prijs:

BESbswy